Business Analysis

Piata in continua schimbare, competitivitatea crescuta a mediului de afaceri si oportunitatile aparute creeaza nevoia de informatii credibile in flux continuu. Cunoasterea dinamicii unui sector, a portofoliului de clienti sau a competitiei este prima etapa a oricarei decizii de afaceri. ICAP realizeaza studii sectoriale, analize de portofoliu de clienti si analize ale competitiei adaptate la nevoile si cerintele fiecarui client.

Studiu de Sector

Consultantii ICAP Romania intocmesc studii sectoriale care analizeaza in profunzime structura, evolutia si perspectivele pentru diverse sectoare ale economiei romanesti.  

Studiul Sectorial analizeaza principalii indicatori financiari pe fiecare tip de companie (Mare, Mijlocie, Mica si Micro) raportat la intregul sector. Comparatia cu cifrele anilor anteriori furnizeaza noi perspective in ceea ce privesc schimbarile viitoare ale riscului in cadrul fiecarui tip de companie. 

Analiza ia in considerare evolutia unei industrii bazata pe rezultatele Risk Scoringului Automat furnizat de ICAP si ofera o imagine globala a sectorului in ceea ce privesc numarul si procentul companiilor ce si-au modificat- pozitiv si negativ- sau care si-au pastrat constanta pozitia finanicara.


Cine poate beneficia de rezultatele unui studiu sectorial?

Companiile care isi propun sa investeasca intr-un anumit sector, care doresc sa verifice starea curenta a unei industrii, competitia existenta, nivelul cercetarii in industrie etc.

Analiza Portofoliului de Clienti

Datorita experintei acumulate in managementul riscului commercial si consultanta, s-a dezvoltat acest produs pentru a compara clientii existenti intre ei sau pentru a compara potentialii clienti cu cei existenti.

Obtineti o imagine clara si o analiza cat mai profunda a calitatii Portofoliului Clientilor dumneavoastra impreuna cu:

·         Evaluarea potentialului risc comercial

·         Veti putea acorda colaboratorilor mai multe optiuni de creditare sau veti avea posibilitatea de a seta restrictii in creditare 

·         Protejarea fluxului de numerar identificand riscul potential implicat in relatia cu companii aflate in dificultate

·         Cresterea vanzarilor prin acordarea mai multor optiuni de creditare celor mai bune companii

·         Crearea unor relatii de afaceri mai bune prin identificarea celor mai bune companii  

·         Puterea de negociere atunci cand clientii cer un credit de restructurare

·         Analiza bazei de date din mai multe perspective: marime, tip, status, distributie geografica, date financiare,  Risk Ranking, Automat / variatia Matricei de risc

·         Evolutia principalilor indicatori financiari: Marja Profitului / Pierderii Operationale, Lichiditate rapida, Gradul de indatorare, Rotatia Stocurilor, Durata de incasare a creantelor, Durata de plata a datoriilor

·         Top companii performante si neperformante


Cine poate beneficia de rezultatele unei analize a portofoliului de clienti?

Analiza Portofoliului de clienti este recomandata departamentelor de vanzari, marketing si financiar pentru a adopta politicile comerciale si de a evalua potentialul risc comercial.

Analiza Competitiei

Analiza concurentei dezvoltata de ICAP identifica pozitia unei companii in functie de o lista de competitori (furnizata de client), in vederea crearii unei imagini de ansamblu asupra competitiei. Comparatia cu rezultatele anilor anteriori ofera o perspectiva detaliata privind  modificarea zonelor de risc pentru fiecare competitor.

Obtineti o imagine clara si o analiza cat mai profunda a calitatii competitorilor dumneavoastra impreuna cu:

·         Distributia companiilor dupa Cifra de Afaceri, EBIT

·         Evolutia Cifrei de afaceri, EBIT si numarul de angajati 

·         Analiza fiecarui competitor pe baza performatelor fiecarui indicator financiar: Marja Profitului / Pierderii Operationale, Lichiditate rapida, Gradul de indatorare, Rotatia Stocurilor, Durata de incasare a creantelor, Durata de plata a datoriilor 

·         Risk Ranking pentru ultimii 2 ani financiari

·         TOP companii in functie de Cifra de afaceri si EBIT

·         Analiza amanuntita a competitorilor --> Evalueaza statusul companiei versus cel al competitorilor

·         Sustine Managerii din punct de vedere al pozitionarii pe piata si adoptarii de decizii strategice 

·         Optimizarea alocarii si folosirii resurselor  

·         Analiza indicatorilor financiari --> Grafice financiare clare

·         Posibilitate de actualizare